lördag 24 oktober 2015

Another One Bites the Dust

Alla har vi våra små ritualer.

Ett av mina mål, sedan jag började äta glutenfri kost och äntligen blev av med mina ständiga infektioner, är att bli av med de överflödskilon jag samlat på mig. Det är ett tidsödande och ofta även mödosamt projekt, men jag stressar inte, utan försöker att äta på ett bra sätt och motionera så mycket jag orkar, så får det ta den tid det tar.

När det var som värst vägde jag ungefär 121 kg. 23 augusti var något av en bemärkelsedag. Det var första gången på många år som jag inte såg någon etta längst till vänster. Just den siffran är ju lite speciell, men varje ny entalssiffra är lika välkommen. I morse var det dags igen. 92,8.

Så, här kommer min lilla ritual. Varje gång jag får se en ny lägre entalssiffra, så surfar jag in på YouTube och låter Queen spela och sjunga för mig:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar